افغانستان

طالبان: در تلاش هستیم فرصت‌های کاری برای ۱.۵ میلیون فراهم‌ کنیم.

مقام‌های وزارت کار و امور اجتماعی طالبان ادعا می‌کنند که این وزارت در تلاش ایجاد فرصت‌های کاری مستقیم و غیرمستقیم برای ۱.۵ میلیون تن در کشور است.

آنان روز دوشنبه، ۱۹ سنبله، در برنامه حساب‌دهی طالبان گفتند که این وزارت طی یک سال گذشته با توجه به نیازمندی بازار کار، برای ۷۴ هزار و ۷۳۸ تن آموزش‌های فنی و حرفوی راه‌اندازی کرده است.

براساس معلومات طالبان، در یک سال اخیر ۱۱۸ هزار و ۷۵۵ افغان و سه هزار و ۳۸۱ شهروند خارجی از سوی این وزارت جواز کار دریافت کرده‌اند.

همچنان در این مدت، وزارت کار و امور اجتماعی طالبان با ۶۸ موسسه در زمینه مراقبت، آموزش‌های فنی و حرفوی و کمک‌های بشردوستانه تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا کرده است.

مقام‌های وزارت کار و امور اجتماعی طالبان

بربنیاد معلومات، با امضای این تفاهم‌نامه‌ها حدود ۶۰‌ هزار تن از کمک‌ها مستفید و برای سه هزار تن دیگر فرصت‌های کاری فراهم شده است.

براساس ادعای طالبان، در جریان یک سال گذشته شش هزار و ۳۴۱ یتیم مورد حمایت قرار گرفته‌اند و برای ۱۰ هزار ۲۹۷ کودک دیگر نیز فرصت‌های آموزشی فراهم شده است.

هماهنگی طالبان با کشورهای قطر، روسیه و امارات متحده عربی به‌منظور اعزام کارگران ماهر و نیمه ماهر از دیگر دستاوردهای این وزارت عنوان شده است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که بربنیاد گزارش نهادهای بین‌المللی، پس تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، سطح بیکاری در کشور به‌گونه چشم‌گیری افزایش یافته است.

در کنار این‌که طالبان طی سه سال گذشته زمینه کار را برای مردم فراهم نکرده‌اند، شمار زیادی از کارمندان پیشین را هم از ادارات‌شان سبک‌دوش و به‌جای آن‌ها افراد خود را گماشته‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا