جهان

پوتین: در انتخابات امریکا از کامالا هریس حمایت می‌کنم

ولادیمیر پوتین، رییس‌ جمهور روسیه می‌گوید که در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا از کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات حمایت خواهد کرد.

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، پوتین این اظهارات را روز پنج‌شنبه، ۵ سپتامبر، در حاشیه اجلاس مجمع اقتصادی شرق به شکل «پوزخند» بیان کرده است.

او افزوده است که در برابر دونالد ترمپ، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌ جمهوری امریکا از کامالا هریس حمایت می‌کند.

وی تصریح کرده است: «من گفتم که مورد علاقه ما اگر بتوانم بگویم، رییس جمهور فعلی آقای بایدن بود. او از رقابت حذف شد، اما او توصیه کرد که همه حامیانش از خانم هریس حمایت کنند. پس ما نیز همین کار را خواهیم کرد، ما از او حمایت خواهیم کرد.»

طبق گزارش، پوتین این اظهارات »کنایه‌آمیز» را یک روز پس از آن بیان کرده است که وزارت دادگستری ایالات متحده دو مدیر رسانه‌های روسی را به طرح ادعایی غیرقانونی برای تأثیرگذاری بر انتخابات نوامبر با تبلیغات طرف‌دار روسیه متهم کرده است.

سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده امریکا معتقدند که مسکو در واقع می‌خواهد تا ترمپ پیروز انتخابات شود، زیرا او کم‌تر متعهد به حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا