معلومات

فضل‌الرحمن: مسئولیت رویدادهای امنیتی پاکستان نباید بر دوش افغانستان انداخته شود

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان، خواستار استفاده از راهکارهای سیاسی به جای نیروی نظامی برای مقابله با «تروریسم» در این کشور شد.

فضل‌الرحمان در یک سخنرانی تازه تاکید کرد که نباید مسئولیت وضعیت امنیتی در پاکستان به افغانستان نسبت داده شود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که محسن نقوی، وزیر امور داخله پاکستان، اعلام کرده است که اکثر افرادی که اخیراً در فعالیت‌های تروریستی در پاکستان دخیل بوده‌اند، کسانی هستند که بر اساس توافق قبلی از زندان آزاد شده و اکنون از افغانستان فعالیت می‌کنند.

آقای نقوی جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداد.

مولانا فضل الرحمان همچنین گفت: «دولت پاکستان باید به مسئولیت‌های خود در مرزها توجه بیشتری داشته باشد.» وی با اشاره به حملات اخیر به ارتش و نهادهای دولتی پاکستان، تاکید کرد که این موضوعات باید به صورت جدی در پارلمان مورد بررسی قرار گیرند.

وی هشدار داد که استفاده از زور برای حل این مشکلات می‌تواند منجر به افزایش خشونت و تهدید جدی برای امنیت ملی شود.

پاکستان به طور مداوم طالبان را به خاطر افزایش خشونت‌ها و حوادث امنیتی در این کشور مورد سرزنش قرار داده و مدعی است که گروه تی‌تی‌پی در افغانستان پناهگاه‌هایی دارد، اما طالبان این ادعاها را رد کرده‌اند.

از سوی دیگر، فصیح‌الدین فطرت، فرمانده ارتش طالبان اخیرا گفته بود پاکستان هیچ مدرکی مبنی بر حضور گروه طالبان پاکستانی در افغانستان ارائه نکرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا