افغانستان

نماینده پاکستان در سازمان ملل: اقدامات شنیع طالبان زیر نام اسلام ما را ناامید کرده است

منیر اکرم، نماینده دایم پاکستان در سازمان ملل متحد، می‌گوید که اسلام‌آباد از اقدامات «شنیع و زن‌ستیزانه» طالبان که زیر نام اسلام انجام می‌شود، ناامید است.

دنیشن روز جمعه، ۳۰ سنبله، به نقل از اکرم گزارش داده است که طالبان سیاست‌های زن‌ستیزانه خود را با توشیح قانون امر به معروف و نهی از منکر تشدید کرده‌اند.

وی افزوده است: «ما از این‌که این اقدامات شنیع به نام اسلام توجیه می‌شود، ناامیدیم. چنین اقدامات ناقض اصول دین ما است که برای نخستین بار از حقوق برابر زن و مرد دفاع کرده است.»

این دیپلمات پاکستانی تأکید کرده است که طالبان هنوز به عادی‌سازی روابط کشورها فاصله زیاد دارند.

نماینده دایم پاکستان در سازمان ملل خاطرنشان کرده است: «تا زمانی که به مسایل امنیتی، مبارزه با تروریسم، حقوق بشر، تشکیل دولت فراگیر، مهاجرت غیرقانونی و وضعیت اسفناک پناهنده‌گان افغان رسیده‌گی نشود، عادی‌سازی واقعی اتفاق نخواهد افتاد.»

به باور وی، سه سال پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، همچنان وضعیت در کشور ناپایدار است.

براساس اظهارات اکرم، تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) بزرگ‌ترین «سازمان تروریستی» در افغانستان است که با حمایت کامل طالبان حملات خود را بر نیروهای کشورش برنامه‌ریزی می‌کند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که دو روز پیش نیز نماینده دایم چین در سازمان ملل گفته بود که طالبان باید به «نگرانی‌های مشروع» جامعه جهانی رسیده‌گی کنند.

در واکنش به این اظهارات، روز گذشته امیرخان متقی، وزیر امور خارجه طالبان، گفته بود که جامعه جهانی اطلاعات در مورد افغانستان را از مخالفان این گروه جمع‌آوری می‌کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا