جهان

پاپ فرانسیس وارد اندونزی شد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز در شروع طولانی‌ترین سفر دوران رهبری خود بر واتیکان، وارد اندونزی شد. گزارش شده که او در این سفر بر رواداری بین ادیان به‌ویژه در اندونزی که بزرگترین جمعیت مسلمانان جهان را دارد، تأکید خواهد کرد.

هواپیمای پاپ فرانسیس نزدیک ظهر به وقت محلی در فرودگاه بین‌المللی جاکارتا به زمین نشست. او با صندلی چرخدار از هواپیما خارج شد و توسط وزیر امور دینی اندونزی، مورد استقبال قرار گرفت و سپس برای استراحت به سفارت واتیکان در اندونزی منتقل شد.

از برنامه‌های مهم سفر پاپ فرانسیس به جاکارتا، شرکت او در یک نشست بین‌الادیانی در مسجد مشهور استقلال با نمایندگان شش دین رسمی شناخته شده در اندونزی از جمله اسلام، بودیسم، هندوئیسم، مسیحیت کاتولیک و مسیحیت پروتستان است.

پاپ فرانسیس سفر خود به اندونزی را روز پنجشنبه با برگزاری یک مراسم مذهبی در استادیومی در جاکارتا به پایان خواهد رساند، که انتظار می‌رود بیش از ۸۰ هزار کاتولیک در آن شرکت کنند.

او سپس به پاپوآ گینه نو، تیمور شرقی و سنگاپور خواهد رفت.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا