افغانستان

شورای امنیت سازمان ملل: تروریسم یک تهدید جدی برای امنیت در افغانستان و جهان است

شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله روز دوشنبه گروه داعش در کابل را محکوم کرده و می‌گوید که تروریسم در همه اشکال یک تهدید جدی برای امنیت در افغانستان و جهان است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه، ۱۵ سنبله، با نشر بیانیه‌ای تاکید کرده که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدیدها است.

در بیانیه آمده است که اعضای شورای امنیت بر لزوم پاسخ‌گویی عاملان، سازمان‌دهنده‌گان، تامین‌‎کننده‌گان مالی و حامیان این اقدامات و محاکمه آن‌ها تاکید کرده‌اند.

آن‌ها از همه کشورها خواسته‌اند که مطابق با تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی و قطع‌نامه‌های مربوطه شورای امنیت، به‌طور فعال با همه مقام‌های مربوط در این زمینه همکاری کنند.

انفجار پس از چاشت روز دوشنبه هفته روان حین رخصتی کارمندان ریاست نظارت و تعقیب فرامین و احکام طالبان واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته است.

سرپرست نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، ریچارد بنت، دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد (یوناما)، ایالات متحده امریکا و بریتانیا این حمله را محکوم کرده بودند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا