افغانستان

یوناما در مورد کشت بدیل خشخاش در افغانستان نشستی را برگزار می‌کند

رزا اوتنبایوا، فرستاده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس‌‌‌ یوناما در دیدار با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان گفته است که یوناما نشستی را با اشتراک نمایندگان کشورها و نهادهای خصوصی در مورد کشت بدیل خشخاش در افغانستان برگزار می‌کند.

دفتر نخست‌وزیر طالبان امروز (چهارشنبه، ۱۴ سنبله) با نشر اعلامیه‌‌ای به نقل از خانم اوتنبایوا نوشته است که نمایندگان طالبان نیز برای اشتراک در این نشست دعوت خواهند شد.

در اعلامیه‌ی دفتر نخست‌وزیر طالبان مشخص نشده است که این نشست چه زمانی و در کجا برگزار می‌شود.

در این اعلامیه به نقل از رییس یوناما آمده است که مبارزه با سایر انواع مواد مخدر، درمان معتادان و کمک به کشاورزان از موضوعات دیگر برگزاری این نشست است.

خانم اوتنبایوا افزوده است: «به کار زیاد نیاز است تا تأثیر تولید و کاروبار چند دهه‌ی مواد مخدر از بین برده‌ شود.»

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان گفته است که این گروه موضع روشن در قبال مواد مخدر دارد و اجازه‌ی کشت و خریدوفروش آن را نمی‌دهد.

او افزوده است که طالبان یک کمیسیون عالی نیز برای مبارزه با مواد مخدر ایجاد کرده‌اند که پس از نشست‌ با ادارات مربوطه، با نهادهای بین‌المللی و یوناما نیز نشستی خواهند داشت.

طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان بارها ادعا کرده‌اند که کشت و تولید مواد مخدر را در افغانستان به صفر رسانده‌اند.

اما با وجود این، این گروه در سال جاری بارها از تخریب ده‌ها هکتار مزرعه‌ی مواد مخدر در ولایت‌های مختلف خبر داده‌ و در مواردی نیز با باشندگان محل بر سر تخریب مزارع خشخاش درگیر شده‌ است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا