افغانستان

وزیر داخله ایران: اخراج مهاجران غیرقانونی افغان در اولویت قرار دارد

اسکندر مومنی، وزیر داخله ایران، می‌گوید که این کشور دیگر ظرفیت پذیرش مهاجران غیرقانونی افغان را ندارد و اخراج آنان در اولویت برنامه‌های وی قرار دارد.

مومنی این موضوع را روز سه‌شنبه، ۱۰ میزان، در حاشیه یک نشست بیان کرده است.

او افزوده که طرح‌های لازم برای اخراج مهاجران غیرقانونی آماده شده و این مسئله در دستور کار آنان قرار دارد.

او همچنان تأکید کرده است که این اقدام با هماهنگی وزارت کار ایران انجام خواهد شد.

در همین حال، چندین نماینده مجلس ایران که در این نشست حضور داشتند، از وزیر داخله خواسته‌اند که براساس یک طرح مشخص، مانع ورود مهاجران به کشور شود.

نماینده‌گان مجلس همچنان تصریح کرده‌اند که مهاجران برای ادامه حضور در این کشور باید با قواعد سخت اجتماعی و پرداخت مالیات سنگین روبه‌رو شوند.

از سوی دیگر، مجلس نماینده‌گان ایران به تازه‌گی طرحی را برای «ساماندهی اتباع بیگانه» تصویب کرده است که بر اساس آن، وزارت داخله موظف است علاوه بر جلوگیری از ورود غیرقانونی این افراد، به کاهش درصد جمعیتی آنان در شهرها و روستاها نیز اقدام کند.

این در حالی است که چند روز پیش، مهاجران و فعالان حقوق بشر اهل افغانستان در نامه‌ای به مسعود پزشکیان، رییس‌ جمهور ایران، خواستار جلوگیری از اخراج مهاجران و پناهجویان در معرض خطر شده بودند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا