افغانستان

دادگاه عالی اروپا: پناهندگی زنان افغانستان به دلیل جنسیت و ملیت‌شان پذیرفته شود

دادگاه عالی اتحادیه اروپا در حکمی اعلام کرد که ملیت و جنسیت زنان افغان به‌تنهایی می‌تواند دلیلی کافی برای پذیرش درخواست پناهندگی آن‌ها باشد. این حکم پس از بررسی پرونده دو زن افغان صادر شد که درخواست پناهندگی آن‌ها در اتریش رد شده بود.

دادگاه عالی اتحادیه اروپا در بروکسل، روز جمعه سیزدهم میزان، در جریان بررسی پرونده دو زن افغان که درخواست پناهندگی آن‌ها در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۰ توسط اداره مهاجرت اتریش رد شده بود، اعلام کرد که «لزومی به اثبات آزار و اذیت در کشور مبدأ برای پذیرش درخواست پناهندگی زنان افغان وجود ندارد.»

این دادگاه حکم داد که تنها زن بودن برای پذیرش درخواست کافی است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که یکی از این زنان پیش از ورود به اتریش، بدون مدارک قانونی در ایران اقامت داشته و پدر معتاد او قصد فروش وی را برای تأمین هزینه اعتیادش داشته است.

همچنین، کشورهای اروپایی بر اساس کنوانسیون ژنو، پناهجویانی که در کشور مبدأ مورد آزار قرار گرفته‌اند را اخراج نمی‌کنند. پیش‌تر، برخی کشورهای اروپایی اعلام کرده بودند که درخواست پناهندگی زنان افغان به دلیل جنسیت آن‌ها پذیرفته می‌شود. دادگاهی در فرانسه و کشورهایی نظیر سویدن و دانمارک نیز سیاست‌های مشابهی را اعلام کرده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا