جهان

ترامپ: اسرائیل باید به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید که اسرائیل باید در واکنش به حملات موشکی اخیر ایران، تاسیسات هسته‌ای این کشور را هدف قرار دهد.

آقای ترامپ این سخنان را در جریان کارزار انتخاباتی خود در کارولینای شمالی و در پاسخ به سوالی که پیش‌تر از جو بایدن، رقیب دموکرات وی در خصوص احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران پرسیده شده بود، ایراد کرد.

وی با اشاره به جو بایدن در این خصوص تصریح کرد: « آن‌ها این سؤال را از او پرسیدند، جواب باید این می‌بود: اول به نیروی هسته‌ای ضربه بزنید و بعد به بقیه ماجرا رسیدگی کنید»؛ دونالد ترامپ سپس افزود: « اما خواهیم دید برنامه‌ آن‌ها چیست.»

آقای ترامپ در پاسخ به سؤال یکی از شرکت‌کنندگان در گردهم‌آیی کارولینای شمالی گفت: «فکر می‌کنم او در این مورد اشتباه کرده است.»

وی افزود: «آیا این همان چیزی نیست که باید هدف قرار گیرد؟ منظورم این است که سلاح‌های هسته‌ای ایران بزرگترین خطری است که با آن روبرو هستیم.»

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در واکنش به شلیک نزدیک به ۲۰۰ موشک از سوی ایران به سوی اسرائیل مخالفت خود را با حملات اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران اعلام کرده بود.

وی حتی وقتی بحث حمله به میادین نفتی و زیرساخت‌های انرژی ایران به میان آمد نیز تصریح کرد که اگر به جای اسرائیل بود گزینه دیگری را انتخاب می‌کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا