افغانستان

پولیس ایران: شغل‌دادن و اجاره‌دادن مکان برای مهاجران غیرمجاز جرم است

احمدرضا رادان، فرمانده کل پولیس ایران گفته است که مهاجران غیرمجاز اجازه‌ی اشتغال و اسکان در آن کشور را ندارند و شغل‌دادن و اجاره‌دادن مکان برای آنان جرم است.

او دیروز (شنبه، ۱۴ میزان) در گفت‌وگوی تلویزیونی گفته است که متعهد به اخراج دو میلیون شهروند خارجی در سال جاری است. اکثریت شهروندان خارجی در ایران را مهاجران اهل افغانستان تشکیل می‌دهند.

رادان گفته است که پولیس ایران در سال جاری بیش از ۵۰۰ هزار نفر را بازداشت و اخراج کرده‌ است. به‌گفته‌ی او، بیش از ۲۵۰ هزار نفر دیگر نیز خودشان را معرفی کرده و اخراج شدند. رادان افزوده است که در مجموع ۷۵۰ هزار مهاجر از ایران اخراج شده‌اند و افراد باقی‌مانده نیز اخراج خواهند شد.

فرمانده پولیس ایران افزوده است که شغل‌دادن برای مهاجران غیرمجاز جرم است و کسانی که برای آنان شغل دهد، مستوجب تعقیب است. همین‌طور به‌گفته‌ی او، اجاره‌دادن مکان به مهاجران غیرمجاز نیز جرم است.

ایران از سال‌ها به این‌طرف میزبان میلیون‌ها مهاجر اهل افغانستان است.

جمعیت مهاجران پس از حاکمیت طالبان در افغانستان افزایش یافته است.

هم‌زمان آزارواذیت مهاجران در ایران و اخراج آنان بیشتر شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا