افغانستان

وزارت داخله پاکستان: ۱۲۰ شهروند افغانستان در جریان اعتراضات اسلام‌آباد بازداشت شدند

محسن نقوی، وزیر داخله پاکستان ادعا کرد که در اعتراضات حامیان عمران خان در اسلام‌آباد، شهروندان افغانستان دخیل بوده و تاکنون ۱۲۰ نفر از آن‌ها بازداشت شده‌اند. مقامات حزب تحریک انصاف ادعای حضور افغان‌ها در اعتراضات را تکذیب کرده‌اند.

محسن نقوی، وزیر داخله پاکستان، در یک نشست خبری روز شنبه (۱۸ میزان) اعلام کرد که در دو روز اخیر بیش از صد افغان در جریان اعتراضات اسلام‌آباد شناسایی و بازداشت شده‌اند.

او دخالت شهروندان افغانستان در این اعتراضات را «غیرمنتظره» خواند و گفت: «اگر معترضان از مردم خود ما هستند، چرا افغان‌ها در میان آن‌ها حضور دارند؟»

با این حال، وکیل سیف، مشاور اطلاعات خیبرپختونخوا، ادعای حضور افغان‌ها در کاروان علی امین گنداپور، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان را رد کرد و آن را «تبلیغات» خواند.

وکیل سیف تاکید کرد که در این اعتراضات تنها کارگران حزب تحریک انصاف پاکستان حضور داشته‌اند. او گفت: «کنفرانس مطبوعاتی محسن نقوی بسته‌ای از دروغ‌ها است.»

طبق گزارش‌ها، دست‌کم ۸۰ نفر از نیروهای پولیس در درگیری با معترضان هوادار عمران خان در این اعتراضات زخمی شده‌اند.

وزیر داخله پاکستان همچنین افزود که معترضان به رهبری فرماندار ایالت خیبرپختونخوا به سوی پولیس تیراندازی کرده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا