جهان

وزیر دفاع اسرائیل: ایران ممکن است به سرنوشتی مشابه غزه و بیروت دچار شود

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل به ایران هشدار داد که «اگر جمهوری اسلامی بخواهد به اسرائیل آسیب برساند، ممکن است به سرنوشتی مشابه غزه یا بیروت دچار شود.» در مقابل، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت «سناریوهای درگیری با دشمن را طراحی کرده‌ایم.»

آقای گالانت امروز با اشاره به حمله موشکی اخیر به اسرائیل گفت ایران دو پایگاه نیروی هوایی اسرائیل را هدف قرار داد اما «ایرانی‌ها به تجهیزات نیروی هوایی ما آسیبی نرساندند، هیچ هواپیمایی خسارت ندید و هیچ گردان هوایی از کار نیفتاد.»

«هر کس فکر می‌کند تلاش برای آسیب رساندن به ما، ما را از اقدام باز می‌دارد، باید به دستاوردهای ما در غزه و بیروت نگاه کند.»

در روزهای گذشته پس از دومین حمله مستقیم به اسرائیل که ایران آن را تلافی‌جویانه خواند، نگرانی از تشدید تنش و گسترش جنگ افزایش یافته است.

در جلسه اصطراری شورای امنیت که در همین زمینه برگزار شد، کشورهای غربی از جمله آمریکا و بریتانیا بر حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کردند و همزمان خواستار اقدامات سنجیده و آتش‌بس فوری شدند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا