افغانستان

وزارت خارجه طالبان: پاکستان به مطالبات مشروع مردم احترام بگذارد

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان، با اشاره به تظاهرات حامیان عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان، تأکید کرده است که اسلام‌آباد باید به مطالبات مشروع مردم احترام بگذارد.

بلخی روز یک‌شنبه، ۱۵ میزان، در بیانیه‌ای افزوده است که مذاکره تنها راه‌حل مناسب برای بیرون رفت از چالش‌هاست و دولت پاکستان باید به خواست‌های مردم تمکین کند.

در این بیانیه آمده است که طالبان وضعیت پاکستان را به ‌دقت زیر نظر دارند.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان خاطرنشان کرده است: «رویدادهای اخیر نشان داده است که امتناع از مذاکره موضوع را پیچیده‌تر می‌کند.»

طالبان در حالی به وضعیت سیاسی پاکستان واکنش نشان داده‌اند که حامیان عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف، در تظاهرات گسترده‌ای در چندین ایالت این کشور، خواهان آزادی او از زندان شده‌اند.

این تظاهرات به‌ دنبال دخالت پولیس پاکستان به خشونت کشیده شد و ده‌ها تن نیز بازداشت شدند.

گروه طالبان در حالی دولت پاکستان را به مذاکره و در نظر گرفتن مطالبات مشروع مردم تشویق کرده که این گروه پس از تسلط بر افغانستان، همواره حقوق شهروندان و خواست‌های مردم را نادیده گرفته و مخالفان سیاسی را سرکوب کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا