جهان

رئیس سی‌آی‌ای: ایران و اسرائیل دنبال جنگ تمام‌عیار نیستند اما خطر اشتباه محاسباتی بالاست

ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سی‌آی‌ای) در جریان یک کنفرانس، گفت جامعه اطلاعاتی ایالت متحده اعتقاد دارد نه اسرائیل و نه ایران به دنبال «درگیری تمام‌عیار» نیستند، اما خطر اشتباه محاسباتی بسیار زیاد است.

او افزود که اسرائیل «با دقت زیادی در حال ارزیابی» چگونگی پاسخ به شلیک حدود ۲۰۰ موشک بالستیک از سوی جمهوری اسلامی است، اما هشدار داد که احتمال «سوء‌محاسبات» وجود دارد.

برنز درباره «خطر بسیار واقعی» افزایش بیشتر درگیری‌های منطقه‌ای هشدار داد و گفت: «خاورمیانه جایی است که مسائل پیچیده همیشه در آن اتفاق می‌افتد.»

او همچنین بیان کرد که اگرچه حمله جمهوری اسلامی برخی محدودیت‌های توانایی‌های نظامی ایران را آشکار کرد، اما افزود که این، به معنای آن نیست که این توانایی‌ها هنوز کاملا قدرتمند نیستند و بنابراین، نه تنها اسرائیل، بلکه ایالات متحده نیز باید آن‌ها را بسیار جدی بگیرد.

رئیس سی‌آی‌ای در خصوص برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت به نظر می‌رسد این برنامه سرعت گرفته اما نشانه‌ای مبنی بر این وجود ندارد که ایران تصمیم خود برای تعلیق بخش تسلیحاتی را تغییر داده باشد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا