جهان

پسر اسامه بن لادن به‌دلیل ‘ستایش تروریسم’ از فرانسه اخراج شد

پسر اسامه بن لادن، بنیانگذار شبکه القاعده، به‌دلیل اظهار نظر در رسانه‌های اجتماعی که به نظر می‌رسد از تروریسم ستایش می‌کند، از فرانسه اخراج شد. عمر بن لادن که همسر بریتانیایی دارد، سال‌ها در روستایی در نرماندی از طریق نقاشی زندگی‌اش را می‌گذراند.

برونو روته‌یو، وزیر داخله فرانسه گفت که با امضای فرمانی، عمر بن لادن را از ورود به فرانسه منع کرده است. روته‌یو افزود که عمر بن لادن قبلا از فرانسه اخرج شده بود. او جزئیاتی در مورد زمان اخراج یا محل اعزام بن‌لادین ارائه نکرد.

روته‌یو در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «آقای بن‌لادین که چندین سال در منطقه اورن به‌عنوان همسر یک شهروند بریتانیایی زندگی می‌کند، در سال ۲۰۲۳ در شبکه‌های اجتماعی خود نظراتی را منتشر کرد که تروریسم را تمجید می‌کرد.»

او افزود که پسر بن لادن تحت هیچ دلیلی نمی‌تواند به فرانسه بازگردد.

عمر بن لادن هنوز درباره این خبر اظهار نظر نکرده است.

به گزارش هفته‌نامه محلی لو پوبلیکتور لیبر، پسر بن لادن با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی در روز تولد پدرش که در ماه می سال ۲۰۱۱ توسط نیروهای ویژه امریکایی در ابیت‌آباد پاکستان کشته شد، توجه مقامات فرانسوی را به خود جلب کرد.

این هفته‌نامه در جولای ۲۰۲۳ گزارش داد که پولیس فرانسه به دنبال او در روستای دام‌فورت در نرماندی بوده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا