افغانستان

قمی: جلوگیری از مهاجرت افغان‌ها یکی از دستور کار نشست فارمت مسکو بود

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهور ایران برای افغانستان، می‌گوید که یکی از محورهای نشست «فارمت مسکو» جلوگیری از سیل مهاجرت افغان‌ها به کشورهای همسایه بود.

خبرگزاری ایرنا روز یک‌شنبه، ۲۲ میزان، به نقل از قمی گزارش داده است که نماینده‌گان کشورهای همسایه در این نشست بر مبارزه جدی با تروریسم در افغانستان زیر سلطه طالبان و ایجاد زنده‌گی بهتر به شهروندان کشور تأکید کرده‌اند.

وی افزوده است: «در فارمت مسکو کشورهای همسایه دور هم جمع شدند تا در حوزه مقابله با تروریسم به افغانستان کمک و شرایط را برای سازنده‌گی در این کشور فراهم کنند و همچنان از سیل مهاجرت جلوگیری شود.»

به گفه وی، به‌رغم تحولات جهانی، هنوز موضوع افغانستان در دستور کار کشورهای منطقه است.

این دیپلمات ایرانی تصریح کرده است: «یکی از راه‌کارهای بیرون‌رفت از مشکلات و کمک به مردم افغانستان، استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و کشورهای همسایه است.»

گفتنی است که ششمین نشست «فارمت مسکو» در مورد افغانستان چند روز پیش با حضور نماینده‌گان طالبان، چین، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و اوزبیکستان برگزار شده بود.

کشورهای اشتراک‌کننده در بیانیه پایانی این نشست نگرانی شدید خود را نسبت به وضعیت امنیتی در افغانستان و حضور «گروه‌های تروریستی» زیر سلطه طالبان ابراز داشته و تأکید کرده‌اند که همه «گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب» مستقر در کشور یک تهدید جدی برای امنیت جهانی و منطقه‌ای هستند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا