افغانستان

افغان بازداشت‌شده در فرانسه «برادر شخصی است که تصمیم داشت به انتخابات امریکا حمله کند»

خبرگزاری فرانسه به نقل از منبع نزدیک به پرونده بازداشت یک افغان در شهر تولوز فرانسه گزارش داد که این جوان، برادر نصیراحمد توحیدی است که در شهر اوکلاهمای امریکا بازداشت شده است. نصیراحمد توحیدی متهم است که قصد داشت حمله‌ای را در روز انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا سازماندهی کند.

دادگاه ضدتروریسم فرانسه تاکنون جزئیات کامل درباره هویت جوان بازداشت‌شده در شهر تولوز را ارائه نکرده است.

خبرگزاری فرانسه، روز یکشنبه، ۲۲ میزان، نوشت که این جوان ۲۲ ساله افغان قصد داشت به یک مرکز خرید یا استادیوم فوتبال حمله کند. به گفته این رسانه، پولیس فرانسه این جوان را زمانی بازداشت کرد که پولیس ایالات متحده در جریان تحقیق از نصیراحمد توحیدی اطلاعاتی را در اختیار پولیس فرانسه قرار داد.

به گفته پولیس فرانسه، سه نفر به اتهام «تروریسم و طرح حمله مشکوک» در شهر تولوز، واقع در جنوب‌غربی فرانسه، بازداشت شدند، اما دادستانی ضدتروریسم فرانسه پس از تحقیقات اولیه دو نفر از آن‌ها را آزاد کرد.

پیش از این، پولیس ایالات متحده روز دوشنبه، ۱۶ میزان، از بازداشت نصیراحمد توحیدی، پناهجوی ۲۷ ساله افغان به اتهام طرح حمله به انتخابات امریکا خبر داده بود.

وزارت دادگستری امریکا این پناهجوی افغان را متهم کرده که به نام داعش برای انجام حمله تروریستی در روز انتخابات امریکا در ماه نوامبر برنامه‌ریزی کرده بود. این نهاد افزود که نصیراحمد توحیدی قصد داشت به سوی مردم شلیک کرده و تعداد زیادی از آن‌ها را از بین ببرد.

به گفته پولیس امریکا، توحیدی در گروه‌های تلگرامی حامی داعش فعالیت داشت و حداقل ۵۴۰ دالر ارز دیجیتال به یک موسسه خیریه مستقر در سوریه اهدا کرده بود. این موسسه به‌عنوان یک نهاد پوششی برای جمع‌آوری و ارسال کمک به داعش فعالیت می‌کرد.

رسانه «ان‌بی‌سی نیوز» در ۱۹ میزان گزارش داد که نصیراحمد توحیدی پیشتر با سی‌آی‌ای در افغانستان همکاری می‌کرد. این شبکه خبری نوشت که توحیدی به‌عنوان نگهبان امنیتی با این سازمان در افغانستان کار کرده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا