جهان

پنتاگون: اولین سامانه دفاع موشکی تاد و پرسنل آن وارد اسرائیل شدند

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید که یک تیم ویژه از پرسنل نظامی آمریکا و قطعات مورد نیاز برای کار با یک سامانه دفاع موشکی در ارتفاع بسیار بالا، موسوم به تاد، وارد اسرائیل شده‌اند.

پنتاگون گفت که قطعات بیشتر و تعداد دیگری از پرسنل نظامی ایالات متحده در روزهای آینده به اسرائیل خواهند رفت.

تاد تنها سامانه دفاع ضدموشکی آمریکاست که موشک‌های بالستیک را در داخل و خارج جو زمین منهدم می‌کند. برد این سامانه تا ارتفاع ۲۰۰ کیلومتری و برد رادار آن ۲۰۰۰ کیلومتر است.

برخی کارشناسان می‌گویند که این سامانه باید قبل از هرگونه حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران عملیاتی شود. ایران دو هفته پیش به اسرائیل حمله موشکی گسترده‌ای کرد.

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل هم امروز گفت که تصمیم در مورد اهداف مورد نظر اسرائیل در ایران «بر اساس منافع ملی اسرائیل خواهد بود».

این اظهارنظر در پی گزارش‌هایی بود مبنی بر اینکه بنیامین نتانیاهو حمله به تاسیسات نفتی یا هسته‌ای ایران را کنار گذاشته است و فقط مراکز نظامی هدف قرار خواهند گرفت.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا