جهان

“مرد افغان بازداشت شده به اتهام طرح حمله در انتخابات ایالات متحد کارمند سیا بود”

ان‌بی‌سی‌نیوز به نقل از منابع خود گزارش داده است که مرد افغان بازداشت شده به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله در روز انتخابات امریکا، به‌عنوان محافظ امنیتی برای سازمان اطلاعات ایالات متحده (CIA) در افغانستان کار می‌کرد.

 

این رسانه روز یک‌شنبه، ۶ عقرب، نگاشته که نصیراحمد توحیدی متهم به برنامه‌ریزی برای کشتن امریکایی‌ها شده است.

 

دو منبع آگاه به این رسانه گفته‌اند که توحیدی در زمان حضور نیروهای امریکایی در افغانستان به‌عنوان محافظ در یکی از دفاتر مربوط به سازمان اطلاعات این کشور در افغانستان کار می‌کرد.

 

براساس گزارش، این مرد افغان در اوایل ماه مارچ سال جاری میلادی به یک موسسه خیریه مربوط به داعش کمک کرده و به تبلیغات آنلاین این گروه دسترسی داشته است.

 

یکی از این منابع که نامی از وی برده نشده افزوده که توحیدی در طول سه سال زنده‌گی خود در امریکا رادیکال شده است.

 

وزارت امنیت داخلی امریکا که مسوولیت بررسی دقیق این موضوع را دارد، تا کنون در این مورد چیزی نگفته است.

 

گفتنی است که چند روز پیش وزارت عدلیه امریکا اعلام کرده بود که پولیس این کشور یک مرد ۲۷ ساله افغان را به اتهام برنامه‌ریزی «حمله تروریستی» در روز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده بازداشت کرده است.

 

این مرد افغان ۹ سپتامبر ۲۰۲۱، چند هفته پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، با ویزای مهاجرتی ویژه وارد ایالات متحده شده بود و در حال حاضر در وضعیت آزادی مشروط در انتظار رسیده‌گی به پرونده‌های پناهنده‌گی خود است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا