افغانستان

سازمان بین‌المللی مهاجرت: طی نُه ماه گذشته برای بیش از دو هزار افغان شغل ایجاد کرده‌ایم

سازمان بین‌‎المللی مهاجرت (IOM) اعلام کرده که این نهاد از آغاز سال جاری میلادی الی ماه سپتامبر برای دو هزار و ۴۸۲ تن در افغانستان زیر سلطه طالبان زمینه کار را فراهم کرده است.

این سازمان روز دوشنبه، ۷ عقرب، با نشر بیانیه‌ای در صفحه فیس‌بوکش نگاشته که طی این مدت از شغل دو هزار و ۶۷ تن دیگر حمایت کرده است.

براساس بیانیه، دو هزار و ۲۲۶ تن دیگر نیز از سوی این سازمان در دوره کار آموزی ثبت نام شده‌اند.

همچنان، طی نُه ماه گذشته این نهاد بین‌المللی از کسب‌وکار ۲۳۸ افغان با فراهم‌سازی ابراز پشتی‌بانی کرده است.

از این میان، ۱۲۸ تن مرد و بقیه زنان هستند.

گفتنی است که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، این گروه به استثنای صحت زنان را از کار کردن در سایر بخش‌ها محروم کرده‌اند.

در کنار این، طی بیش از سه سال گذشته این گروه شمار زیادی از کارمندان مرد در نظام پیشین را به بهانه‌های مختلف از ادارات دولتی برکنار کرده است.

این در حالی است که ماه گذشته خورشیدی هم سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرده بود که این نهاد طی یک سال گذشته برای یک هزار و ۵۰۰ خانواده آسیب‌دیده زمین‌لرزه هرات سرپناه فراهم کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا