افغانستان

آلمان در یک سال گذشته هیچ افغان را از طریق برنامه پذیرش نپذیرفته است

مقام‌ها در آلمان می‌گویند که با گذشت ۱۱ ماه از اعلام برنامه پذیرش افغانان در معرض تهدید، تا کنون هیچ پناه‌جوی از طریق این برنامه وارد آلمان نشده است.

فازدات‌نت روز «یک‌شنبه، ۲۶ سنبله»، به نقل از مقام‌های آلمانی گزارش داده که قرار است در آینده نزدیک شماری اندکی از درخواست‌دهنده‌گان افغان، از طریق برنامه پذیرش وارد این کشور شوند.

براساس اطلاعات، تا ۶ سپتامبر، تنها ۲۰ تن که تاییدیه پذیرش از طریق این برنامه را دریافت کرده بودند، تهیه اسناد و مصاحبه‌های امنیتی آنان انجام شده است.

کلارا بانگر، سخنگوی حزب چپ آلمان در امور پناهنده‌گان، در این مورد گفته است: «من نمی‌دانم که آیا دولت فدرال همچنان به اجرای جدی برنامه پذیرش علاقه مند است یا منتظر است تا علاقه عمومی به این موضوع کاهش یابد و سپس بی‌سروصدا از بین برود.»

دولت آلمان در پاسخ به درخواست حزب چپ که توسط خبرگزاری آلمان دریافت شده، اعلام کرده که زمان انتظار برای ملاقات با درخواست‌دهنده‌گان افغان در اسلام‌آباد و تهران بیش از یک سال تعیین شده است.

بانگر همچنان از زمان انتظار طولانی افغان‌هایی که قصد رفتن به آلمان را دارند، از دولت فدرال این کشور انتقاد کرده است.

پیش از این الکساندر ترو، سخنگوی سیاست داخلی گروه پارلمانی اتحادیه اروپا، خواستار پایان دادن به برنامه پذیرش با توجه به افزایش شمار پناهنده‌گان شده بود.

سال گذشته دولت آلمان اعلام کرد که حدود ۴۰ هزار همکاران افغان نیروهای این کشور در افغانستان و همچنان افراد آسیب‌پذیر را می‌پذیرد. این شمار از افراد شامل ۲۴ هزار و ۸۰۰ کارمند محلی سابق و خانواده‌های آنها و همچنان بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن دیگر است که از سوی طالبان مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

حزب چپ آلمان در حالی از تاخیر در پذیرش افغانان از دولت این کشور انتقاد می‌کند که هم‌اکنون هزاران تن از افراد در معرض تهدید از دو سال به‌ این‌سو در پاکستان و ایران در انتظار انتقال‌شان به کشورهای سوم از جمله آلمان، امریکا و فرانسه هستند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا