افغانستان

بنت خواستار آزادی زنانی شد که به اتهام «بدحجابی» در کابل بازداشت شده‌اند

گزارش‌ها درباره بازداشت چندین دختر در کابل و غزنی به اتهام آنچه از سوی طالبان «بدحجابی» خوانده می‌شود، واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان روز جمعه، ۱۵ جدی، با نشر پستی در ایکس این اقدام طالبان را محکوم کرده است.

او گفته است: «بازداشت‌های اخیر زنان در کابل به‌دلیل بدحجابی که توسط طالبان تایید شده است، متأسفانه بیانگر محدودیت‌های بیشتر بر آزادی زنان و تضعیف سایر حقوق آنان است.»

او در این‌ پستش خواستار آزادی فوری و بدون قید‌وشرط بازداشت‌شده‌گان به‌اتهام «بدحجابی» شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، روز گذشته گفت که هیچ‌کسی در افغانستان خودسرانه بازداشت نشده است و دستگیری‌ها براساس «اصول شریعت اسلامی» انجام‌ می‌شود.

این در حالی است که گزارش‌های متعددی درباره بازداشت چندین دختر در کابل و غزنی از سوی اداره امر به معروف و نهی از منکر طالبان به اتهام «بدحجابی» به نشر رسیده است.

دو روز پیش شماری از دانش‌آموزان در کابل به گفتند که طالبان با مراجعه به مراکز آموزشی خصوصی، دستور داده‌اند، به دخترانی‌که حجاب مورد نظر این اداره را رعایت نمی‌کنند، اجازه ورود ندهند.

آنان هشدار داده‌اند، دخترانی که حجاب مورد نظر این گروه را نپوشند، بازداشت و به زندان منتقل می‌شوند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا