افغانستانخبر برتر

بریتانیا برای آموزش دختران در افغانستان، ۵۰ میلیون پوند کمک می‌کند.

وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرده است که نخست‌وزیر این کشور در نشست گروه ۲۰ برای کمک به آموزش دختران و زنان در افغانستان کمک ۵۰ میلیون پوندی این کشور را اعلام کرده است.

نشست گروه ۲۰ روز «یک‌شنبه، ۹ عقرب»، بر‌گزار شد. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در این نشست از رهبران این گروه خواست تا برای حمایت از تحصیل دختران و زنان در افغانستان بیش‌تر تلاش کنند.

در همین حال جانسون گفته است که کشورش به حمایت از آسیب‌پذیرترین افراد در افغانستان به شمول زنان و دختران ادامه خواهد داد.

وزارت امور خارجه بریتانیا هم‌چنان خاطرنشان کرده است که قرار است این کمک که معادل ۶۸ میلیون و ۴۰۵ هزار دالر است، دو‌‌و‌‌نیم میلیون تن را که بیش‌تر‌شان زنان و دختران هستند، با کمک بشردوستانه پوشش دهد.

نخست‌وزیر بریتانیا گفته است: «بودجه امروز محافظت فوری از آسیب‌پذیرترین افراد را فراهم می‌کند، اما جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان و حفاظت از دستاوردهای بیست سال گذشته به یک تلاش واقعاً جهانی نیاز دارد.»

او هم‌چنان تأکید کرده است که هیچ کمک مالی به طالبان یا از طریق سیستم‌های دولتی در افغانستان ارایه نخواهد شد.

گفتنی است که این کمک بخشی از کمک‌های مالی تعهد شده از سوی بریتانیا است که در ماه سپتامبر سال جاری وعده داده شده بود.

بریتانیا در ماه سپتامبر ارایه ۲۸۶ میلیون پوند کمک مالی برای افغانستان را از طریق آژانس‌های سازمان ملل متحد و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تعهد سپرده بود.

این در حالی است که در پی تحولات اخیر در افغانستان، فقر بیداد می‌کند و میلیون‌ها تن، به‌ویژه کودکان، در زمستان پیش‌رو به کمک‌های فوری بشردوستانه نیاز دارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا