افغانستان

وزارت خارجه: معاون ولایت یزد، تیراندازی پولیس به موتر حامل اتباع افغان را تائید کرد.

وزارت امور خارجه کشور شام امروز جمعه ۱۶ جوزا در گزارشی گفته است: حادثه آتش گرفتن موتر حامل اتباع افغان در شهر یزد جمهوری اسلامی‌ ایران را که بر اساس گزارشات ابتدایی منجر‌ به سه کشته، چهار مجروح و مفقود شدن تعدادی از شهروندان افغانستان شده را جداً مورد پیگیری، تحقیق و ارزیابی قرار داده است.
در این گزارش آمده است که آقای احمد ترحمی بهابادی، معاون سیاسی ولایت یزد، ضمن تایید گزارش‌ها درباره شلیک ماموران نیروی انتظامی (پولیس) ایران به موتر حامل اتباع افغانستان، اعلام کرد که این موتر به دلیل سرعت بالا و برخورد شدید با گارد ریل کنار جاده آتش گرفته است.
بر این اساس سفیر ج.ا.افغانستان مقیم تهران امروز به شهر یزد رسیده تا ضمن عیادت از مجروحین حادثه به موضوع اجساد قربانیان رسیده‌گی، پیرامون جزییات آن از جمله دلایل فیر نمودن نیروی انتظامی ایران به موتر حامل اتباع افغان و چگونگی تعقیب عدلی مسببین حادثه تحقیق نموده به وزارت امور خارجه نتایج آن را ارسال نماید.
وزارت امور خارجه بادرنظرداشت نتایج این تحقیق و ارزیابی در مورد اقدامات و تدابیر بعدی با جانب ایران تصامیم لازم را اتخاذ خواهد نمود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا