افغانستان

انفجار موتر بمب‌گذاری‌شده طالبان در هلمند ۹ کشته و ۴ زخمی بر جای گذاشت.

مسئولان محلی در ولایت هلمند تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده‌ی گروه طالبان بر یک پاسگاه نیروهای دولتی در این ولایت، نُه نفر کشته شده‌اند.

عمر زواک، سخن‌گوی والی هلمند می‌گوید که این رویداد شب گذشته «چهارشنبه، ۹ میزان» در ساحه‌ی «وزیرومانده» در مسیر شاه‌راه «۶۰۱ هلمند» رخ داده است. این شاه‌راه شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت را با ولایت قندهار وصل می‌کند.

به گفته‌ی آقای زواک، کشته‌شدگان این رویداد شامل پنج سرباز نیروهای دولتی و چهار غیرنظامی می‌شوند. در میان غیرنظامیان دو مرد و دو خانم شامل اند.

او همچنان گفت که سه سرباز دیگر نیروهای دولتی و یک کودک نیز در این انفجار زخمی شده‌اند.

آقای زواک توضیح داد که این رویداد ناشی از انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده‌ی نوع «مازدا» بر یک پاسگاه نیروهای دولتی بوده است. او تأکید کرد که قربانیان غیرنظامی این رویداد نیز سوار بر یک موتر بوده و حین عبور آنان از نزدیکی این پاسگاه انفجار صورت گرفته است.

او این رویداد را به گروه طالبان نسبت داد.

این گروه اما تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا