افغانستان

۲ هزار و ۱۵۰ کیلوگرام «امونیم نایتریت» که در ساخت مواد انفجاری کار گرفته می‌شد، در ننگرهار ضبط شد.

مسوولان محلی در ننگرهار می‌گویند که دو لاری حامل دو هزار و ۱۵۰ کیلوگرام امونیم نایتریت که در ساخت مواد انفجاری از آن کار گرفته می‌شد، توسط نیروهای امنیت ملی ضبط شده است.

ضیاالحق امرخیل، مشاور  ریییس جمهور در امور سیاسی و مردمی و والی ننگرهار روز «چهارشنبه، ۱۲ سنبله» در یک نشست خبری گفت که این لاری‌های حامل امونیت نایتریت بر اساس گزارش‌های کشفی و توسط نیروهای امنیت ملی از ساحه «باولی» در مربوطات ولسوالی سرخ‌رود ضبط شده است.

به گفته آقای امرخیل، این مواد در یک موتر نوع «مازدا»‌ و «شش‌پا» جابه‌جا شده بودند و برای انجام اعمال خراب‌کارانه به ننگرهار انتقال می‌یافت.

ضیاالحق امرخیل تصریح کرد: «از این مواد انفجاری در ساخت موتربمب، واسکت‌های انفجاری و بمب‌ها استفاده می‌شد که با ضبط آن، از حملات تروریستی و مرگ افراد بی‌گناه جلوگیری شده است».

به گفته والی ننگرهار، پنج تن به ظن دست داشتن در انتقال این مواد بازداشت شده‌اند و بررسی‌ها از آنان هم‌اکنون در اداره امنیت ملی ادامه دارد.

آقای امرخیل با تحسین از عمل‌کرد نیروهای امنیت ملی، تصریح کرد که این دست‌آورد نتیجه همکاری مردم با نیروهای امنیتی بوده است.

وی از مردم خواست که برای تامین بهتر امنیت‌شان، با نهادهایی امنیتی، کشفی و دفاعی همکاری کنند.

پیش از این، والی ننگرهار در دیدار با مسوولان حوزه‌های امنیتی و امنیت ملی در این ولایت، از آنان خواسته بود که رهنمودهایی را برای تسریع تامین امنیت باشنده‌گان ننگرهار عملی کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا