افغانستان

کانادا از اگست ۲۰۲۱ حدود ۴۶هزار پناهجوی افغان را اسکان داده است

دولت کانادا اعلام کرده است که از اگست ۲۰۲۱ به این طرف ۴۵هزار و ۸۵۰ پناهجوی افغان تحت برنامه‌های مختلف در این کشور اسکان داده شده اند.

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا گفته است که این شمار پناهجویان افغان از پاکستان، تاجیکستان و امارات متحده عربی با پروازهای چارتر تخلیه شده اند.

در تازه‌ترین مورد نیز ۳۱۴ پناهجوی افغان روز پنجشنبه ۱۸ جنوری (۲۸ جدی) با یک پرواز چارتر از پاکستان به شهر سسکتون این کشور منتقل شدند.

 

ادارۀ شهروندی و مهاجرت کانادا ناوقت پنجشنبه گفت که این پناهجویان افغان در حدود ۳۲ محل به شمول اتاوا، ساری و تورنتو جابجا خواهند شد.

 

این دومین گروه پناهجویان افغان است که در عملیات ماه جنوری تخلیه پناهجویان در سال ۲۰۲۴، از پاکستان به کانادا منتقل می‌شوند. به تاریخ ۱۱ جنوری (۲۱ جدی) نیز کانادا ۲۹۵ پناهجوی افغان را از پاکستان منتقل کرد.

 

در این حال، نزدیک به ۱۸هزار درخواست افغان‌ها برای اسکان مجدد در کانادا هنوز توسط سازمان‌های غیردولتی کانادایی و بین‌المللی و کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان در حال بررسی است.

 

در میان پناهجویان افغان که تا اکنون در کانادا پذیرفته شده اند، بیش از ده‌هزار نفر آنان افرادی اند که برای موسسات و برنامه‌های کانادا در افغانستان کار می‌کردند. افزون بر این، بیش از ۱۶هزار نفر دیگر، به ویژه زنان و فعالان جامعه مدنی، تحت ملاحظات بشردوستانه در این کشور پذیرفته شده اند.

کانادا این تعداد پناهجوی افغان را در حالی انتقال داده است که تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی با توجه به طرح حکومت پاکستان مبنی بر اخراج یک میلیون و ۷۰۰هزار مهاجر بدون مدارک قانونی، از کشورهای غربی خواسته اند که پناهندگان واجد شرایط را هرچه عاجل از پاکستان تخلیه کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا