جهان

عینک گاندی در یک مزایده حدود ۳۴۰ هزار دالر به فروش رسید.

عینک مهاتما گاندی، قهرمان ملی هند با قاب طلا در یک مزایده به قیمت ۲۶۰ هزار پوند انگلیسی (حدود ۳۴۰ هزار دالر) به فروش رسید. این عینک به طور غیر معمول به خانه حراج  بریستول شرقی ارسال شده بود.

خانه حراج موسوم به «حراج بریستول شرقی» در بریتانیا با انتشار خبر فروش عینک گاندی به حدود ۳۴۰ هزار دالر، در اینستاگرام خود نوشته است: “نتیجه باورنکردنی برای یک شی غیرقابل تصور”.

خانه حراج بریستول شرقی همچنان در صفحه انترنتی خود نوشته است: این عینک نادر «یک بخش مهم و تا حدودی نمادی از ظاهرکلی ای گاندی بود.»‌

اندرو استیو، از خانه حراج بریستول شرقی به “اسکای نیوز” گفته است که عینک گاندی با یک روش خاصی به خانه حراج بریتانیا ارسال شده است. به گفته او،  این عینک به طور ناگهانی همراه با یک نامه به صندوق پستی این خانه رسیده است، نامه ایکه در آن نوشته شده بود: “این عینک متعلق به گاندی بود، با من تماس بگیرید”.

بعد از تحقیقات دقیق، معلوم شد که این عینک واقعا مربوط به گاندی است و به این ترتیب یک “کشف تاریخی بسیار مهم” به شمار می رود. به گفته ارسال کننده این عینک، مهاتما گاندی در دهه های ۱۹۲۰ یا ۱۹۳۰ هنگام اقامت اش در افریقای جنوبی، این عینک را به کاکای اوهدیه داده بود.

استیو می گوید هنگامی که او با فرستنده عینک تماس گرفت، او گفته است که اگر فروش این عینک را بعید می دانند، می توانند آنرا دور بیاندازند. استیف برای فرستنده گفت: «این عینک احتمالا ۱۵ هزار پوند ارزش دارد» به گفته استیو او با شنیدن این جمله خیلی هیجانی شد واما اینک؛ بیشتر ازگمانه زنی ها و آنچه احتمال می رفت، این عینک به فروش رسید.

مهانداس کارامچاند گاندی، مشهور به مهاتما گاندی، رهبر سیاسی و معنوی هندی ‌ها بود که مردم هند را در راه آزادی از استعمار امپراطوری بریتانیا رهبری کرد. او در طول زندگی‌ اش استفاده از هر نوع ترور و خشونت برای رسیدن به هدف را رد می‌ کرد.

nk, nf (dpa, afp)

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا