افغانستان

متقی به کاردار سفارت بریتانیا: دروازه‌های تعامل به‌ روی همه باز است

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ طالبان، در دیدار با رابرت چاترتن دکسن، کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان در کابل، بار دیگر خواستار تعامل کشورهای «همسایه، منطقه و جهان» با این گروه شده است.

 

ضیااحمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه‌ طالبان روز سه‌شنبه، ۲۸ قوس، در ایکس نوشته که متقی با دکسن در کابل دیدار کرده است.

 

متقی در این دیدار تصریح کرده است که طالبان «روابط خوبی با کشورهای همسایه، منطقه و جهان دارند و دروازه‌های تعامل به‌ روی همه باز است. بنابراین این وضعیت باید تقویت شود.»

 

ضیااحمد تکل همچنان به نقل از کاردار سفارت بریتانیا در کابل ادعا کرده است: «شرایط کنونی را فرصت مناسبی برای توسعه مسایل اقتصادی و سیاسی در کنار کمک‌های بشردوستانه عنوان کرد.»

 

این در دیدار در حالی صورت گرفته است که دفتر امور خارجه، مشترک‌المنافع و توسعه بریتانیا چندی پیش، بر عدم استفاده از خشونت برای تغییر نظام سیاسی در افغانستان تاکید کرده بود.

 

این نهاد افزوده بود هرنوع خشونت در افغانستان به نفع مردم این کشور نیست و جامعه جهانی از خشونت به هر شکلی که باشد، ابراز انزجار می‌کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا