افغانستان

شورای امنیت سازمان ملل حمله‌ی گروه داعش بر زندان ننگرهار را محکوم کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله‌ی ۴ روز پیش گروه داعش بر زندان ننگرهار را محکوم کرده و خواستار اجرای عدالت در مورد عاملان این حمله شده است.

در اعلامیه‌ای که از سوی این سازمان روز «چهارشنبه، ۱۵ اسد» نشر شده است، همچنان از تمامی دولت‌ها خواسته شده است که مطابق به الزامات‌شان در چارچوب قوانین بین‌المللی و قطع‌نامه‌های مربوط به این شورا با دولت افغانستان در زمینه‌ی محاکمه‌ی عاملان حمله بر زندان ننگرهار همکاری کنند.

در اعلامیه این حمله فجیع و بزدلانه خوانده و تأکید شده است که تروریسم در تمام اشکال و مظاهر خود یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

۱۱ مهاجم مسلح حوالی شامگاه روز یک‌شنبه «۱۲ اسد» با انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده در مقابل ورودی زندان جلال‌آباد، با محافظان زندان درگیری شدند. شماری از مهاجمان به زندان نفوذ کردند و شماری دیگری در یک ساختمان نزدیک به زندان مستقر شده و به تیراندازی پرداختند.

این حمله حدود ۲۳ ساعت ادامه یافت. مقام‌های محلی در ننگرهار اعلام کردند که در نتیجه‌ی این حمله ۲۵ نفر به‌شمول نظامیان و غیرنظامیان کشته و ۴۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا