افغانستان

یک شهروند افغانستان و سه پسرش بر اثر گازگرفتگی در درون چاه در ایران جان باختند

رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که مرد ۶۴ ساله‌ی اهل افغانستان با سه پسرش بر اثر گازگرفتگی در درون یک چاه در شهر شیراز آن کشور جان باخته‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، این حادثه حوالی ساعت ۹:۱۵ دقیقه‌ی صبح امروز (یک‌شنبه، ۱۵ اسد) به وقت ایران، در روستای «گچی» شیراز رخ داده است و یک شهروند دیگر افغانستان نجات داده شده است.

هادی عبدی‌پور، رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ایران گفته است که این افراد در یک کارگاه جمع‌آوری ضایعات مشغول کار بودند.

او افزوده است چاهی که این افراد در درون آن جان داده‌اند «یک چاه سپتیک برای جمع‌آوری پس‌آب حاصل از ضایعات» بوده که به‌دلیل عدم تهویه مناسب، در آن گاز متان و کاربن دی‌اکساید وجود داشته است.

این مقام شهرداری شیراز ایران گفته است: «گاز این چاه بسیار سمی و کشنده است. نفر اول که وارد شده از حال رفته و نفر دوم وقتی که برای خارج‌کردن این فرد وارد چاه شده نیز دچار حادثه شده و جان باخته است. همین‌طور پنج نفر برای نجات یک‌دیگر وارد این چاه شده و همگی دچار مسمویت و گازگرفتگی شده‌اند.»

رییس اورژانس ولایت فارس ایران نیز در این مورد گفته است: «چهار فرد جان باخته شامل: پدر ۶۴ ساله و سه پسر ۲۵ ساله، ۲۷ ساله و ۳۴ ساله بوده‌اند.»

مهاجران افغانستان در ایران اکثرا مشغول کارهای شاقه و با خطرات ایمنی بسیار بالا است.

پیش از این نیز بارها از جان‌باختن مهاجران کشور در ایران بر اثر حوادث مشابه و افتادن از ساختمان در هنگام کار گزارش شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا