افغانستانورزش

روح‌الله نیکپا، مربی تیم ملی تکواندو نیوزیلند شد.

روح‌الله نیکپا، تنها مدال‌آور المپیک در تاریخ افغانستان مربیگری تیم ملی تکواندو نیوزیلند را بر عهده گرفته است.

فدراسیون تکواندوی نیوزیلند با اعلام مسرت از پیوستن آقای نیکپا به تیم مربیان گفته است آقای نیکپا، کارش را برای آماده‌سازی تیم مبارزه (کیوروگی) نیوزیلند در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، «بلافاصله» آغاز می‌کند.

روح‌الله نیکپا در صفحه فیسبوکش نوشته است که شناخت و مهارتش را در هدایت تیم ملی تکواندوی نیوزیلند برای «تاریخ‌سازی» به کار خواهد برد.

روح‌الله نیکپا متولد سال ۱۳۶۶ است و مدتی عضو تیم پناهندگان افغان در ایران بود. او سال ۱۳۸۳ به کابل بازگشت و در تیم ملی افغانستان در المپیک پکن در وزن ۵۸ کیلوگرم موفق شد در جایگاه سوم، اولین مدال تاریخ ورزش افغانستان در المپیک را به گردن بیاویزد که این اتفاق، بازتاب بی نظیری در افغانستان داشت و صدها نفر در فرودگاه کابل همراه با مقامات دولتی به استقبال او رفتند و جشنی باشکوه گرفته شد، حامد کرزی رئیس جمهور وقت افغانستان نیز از او تجلیل کرد.

در المپیک ۲۰۱۲ لندن در وزن ۶۸ کیلوگرم نیز برای بار دوم مدال برنز گرفت. او در چندین مسابقه بین‌المللی تکواندو مدال‌های برای تیم افغانستان گرفته بود.

رئیس فدراسیون تکواندو نیوزیلند از حضور نیکپا در این کشور به عنوان «منبع استعداد و فرصتی شگفت‌انگیز» یاد کرده و گفته است: «ما بسیار خوش شانس هستیم که حضور او را به عنوان مربی در تیم ملی داریم.»

مدیر بخش کیوروگی (مبارزات غیرنمایشی) فدراسیون تکواندوی نیوزیلند هم از پیوستن نیکپا به تیمش ابراز خرسندی کرده و گفته که حضور یک مدال‌آور المپیک با تجربه و کالیبری مانند او برای تیم ملی تکواندوی نیوزیلند بسیار مهم است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا