افغانستان

معترضان در غزنی شاهراه کابل-قندهار را مسدود کردند.

برخی از باشندگان ولایت غزنی به دلیل افزایش ناامنی‌ها در مرکز این ولایت تظاهرات کرده و شاهراه عمومی کابل-قندهار را به روی ترافیک مسدود کرده اند.

این معترضان که شمار شان به ده‌ها نفر می‌رسید روز «جمعه ۱۴ سنبله» با بستن شاهراه عمومی، مقام‌های محلی این ولایت را به بی‌کفایتی متهم کرده و خواهان برکناری آنان شده اند.

این اعتراض‌ها از سه روز این‌سو در این ولایت راه اندازی شده است. به گفتۀ معترضان ناامنی‌ها با گذشت هر روز این این ولایت شدت یافته و جنگ میان طالبان و نظامیان افغان، بیشتر از غیرنظامیان در این ولایت قربانی می‌گیرد.

عبدالمنان یکی از تنظیم‌کنندگان این تظاهرات می‌گوید: “ناامنی‌ها در حال گسترش به شهر و مناطق امن غزنی است؛ اما مسوولان محلی هیچ برنامۀ قناعت بخش برای رسیدگی به مشکلات و تهدیدات ندارند و خود را در عقب دیوارهای کانکریتی پنهان کرده اند”.

این معترضان گفته اند تا زمانی که در رهبری این ولایت تغییرات به وجود نیاید آنان به تظاهرات شان ادامه خواهند داد.

در این حال؛ وحیدالله جمعه‌زاده، سخنگوی والی غزنی با رد این ادعاهای معترضان گفت که در حال حاضر وضعیت امنیتی این ولایت نسبت به ماه‌های اخیر بهبود چشم‌گیر داشته است.

آقای جمعه‌زاده افزود که پس از آن که به خواست‌های شخصی این معترضان از سوی مقام‌های این ولایت رسیدگی نشد، آنان دست به تظاهرات زده و شاهراه عمومی را مسدود کرده اند.

همزمان با بسته‌شدن‌ شاهراه عمومی کابل-قندهار صدها مسافر و رانندگان موترهای باربری در حومه‌های شهر غزنی گیرمانده و خواهان باز شدن هرچه زودتر این شاهراه شده اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا