افغانستان

۳۲۷ مهاجر افغان از ترکیه به کابل بازگشت داده شدند.

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان تایید می کند که بیش از ۳۰۰ پناهجوی افغان از ترکیه برگردانده شده اند. این گروه که اکثر شان جوانان بالای ۲۵ ساله اند امروز سه شنبه با دو هواپیمای چارتر از ترکیه به کابل رسید.

گروه دیگری از پناهجویان افغان از ترکیه بارگشت داده شده اند. وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان روز «سه شنبه ۸ میزان» تایید کرد که ۳۲۷ مهاجر افغان از ترکیه به کابل رسیده اند. دو هواپیمای حامل این پناهجویان صبح امروز به میدان هوایی بین المللی کابل فرود آمدند.

رضا باهر، معاون سخنگوی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان می‌گوید بازگشت «۳۲۷ نفر بازگشت اجباری است، چون با طیاره چارتر می آیند. اما در دولت افغانستان به نام بازگشت کننده گان داوطلبانه ثبت اند، چون این افراد اسنادی را در سفارت افغانستان و در نمایندگی وزارت امور مهاجرین در ترکیه امضاء می کنند که می خواهند داوطلبانه به افغانستان بر گردند.» او افزود: «اینها دو تعریف برای شان وجود دارد بازگشت شان اجباری است، اما اسناد شان بازگشت داوطلبانه است.»

بنا بر آمار وزارت مهاجرین افغانستان، از اوایل سال روان میلادی تا کنون در مجموع ۶۸۰۰ مهاجر افغان از ترکیه به افغانستان برگشت داده شده اند.

معین میرزاده، نماینده وزارت امور مهاجرین افغانستان در میدان هوایی کابل می گوید مهاجرینی که امروز از ترکیه به کابل رسیده اند،‌ افرادی با سنین بالاتر از ۲۵ ساله بودند و احتمالا شمار انگشت شماری از کودکان زیر سن نیز در میان آنها بوده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا