افغانستان

اداره‌ احصائیه‌ و معلومات طالبان: تا اکنون هفت میلیون مرد و پنج میلیون زن تذکره الکترونیکی دریافت کرده‌اند.

اداره ملی احصائیه و معلومات تحت مدیریت طالبان می‌گوید از آغاز روند توزیع تذکره‌های الکترونیکی در کشور تا اکنون برای ۱۲ میلیون و بیش از ۲۸۸ هزار نفر، شامل هفت میلیون مرد و پنج میلیون زن، تذکره الکترونیکی توزیع شده است.

در خبرنامه‌ این اداره که امروز (یک‎‌شنبه، ۸ دلو) منتشر شده، تنها بیش از شش میلیون نفر پس از حاکمیت طالبان تذکره الکترونیکی دریافت کرده‌اند.

در این خبرنامه آمده است که بیشترین شناس‌نامه‌ها در ولایت‌های‌ کابل، هرات، ننگرهار، بلخ و قندهار برای شهروندان توزیع شده است.

 

به‌گفته‌ی اداره احصائیه و معلومات، تنها در کابل بیش از پنج میلیون و ۵۶۷ هزار نفر شناس‌نامه‌ی الکترونیکی دریافت کرده‌اند.

اداره احصائیه و معلومات گفته است که در حال حاضر به‎‌شمول کابل در سراسر کشور ۷۵ مرکز توزیع شناس‌نامه‌ی الکترونیکی، مراکز آسان‌خدمت و یک تیم سیار فعالیت دارند.

شناس‌نامه‌ی الکترونیکی همانند پاسپورت با لوگوی حکومت پیشین افغانستان توزیع می‌شود.

روند توزیع این شناس‌نامه‌‌ در ماه ثور سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود. آن زمان این روند جنجالی بود. درج واژه‌ی «افغان» به‌عنوان ملیت و فهرست اقوام، مورد جنجالی در روند توزیع شناس‌نامه‌‌ی الکترونیکی بوده است.

پس از حاکمیت طالبان، این گروه روند توزیع شناس‌نامه‌ی الکترونیکی را ادامه داد و هزینه‌ی آن را چند برابر، به ۵۰۰ افغانی افزایش داد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا