افغانستانخبر برتر

طالبان: امیدوار هستیم که دونالد ترامپ پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شود.

ذبیح‌الله مجاهد، از سخن‌گویان گروه طالبان به تازگی گفته است که این گروه امیدوار است تا دونالد ترمپ در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا برنده شود تا به حضور نظامی امریکا در افغانستان پایان دهد.

ذبیح‌الله مجاهد این اظهارات را در گفت‌وگو با شبکه‌ی خبری امریکایی «سی‌بی‌اس» مطرح کرده است. در گزارش «سی‌بی‌اس» که روز «شنبه، ۱۹ میزان» منتشر شده، به نقل از او آمده است: «ما امیدواریم که او [ترمپ] انتخابات را ببرد و به حضور نظامی امریکا در افغانستان پایان دهد.»

انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا قرار است در سوم ماه آینده‌ی میلادی (نوامبر) برگزار شود. دونالد ترمپ رییس‌جمهور کنونی و جو بایدن معاون پیشین ریاست‌جمهوری برای احراز پست ریاست‌جمهوری رقابت خواهند کرد.

از سوی هم، یکی دیگر از مقام‌های ارشد طالبان که نامی از او برده نشده، درباره‌ی ترمپ به «سی‌بی‌اس» گفته است: «وقتی خبر ابتلای ترمپ به کرونا را شنیدیم، نگران سلامتی او شدیم.»

در همین حال، در گزارش «سی‌بی‌اس» آمده است که سخن‌گوی کارزار انتخاباتی دونالد ترمپ اظهارات طالبان در حمایت از آقای ترمپ را رد کرده است.

سخن‌گوی کارزار انتخاباتی ترمپ گفته است: «طالبان باید بدانند که رییس‌جمهور همیشه از منافع امریکا به هر طریقی که ضرورت شود، محافظت خواهد کرد.»

از سوی هم، ذبیح‌الله مجاهد صبح امروز به گزارش «سی‌بی‌اس» واکنش نشان داده و آن‌را رد کرده است. مجاهد گفته است که «سی‌بی‌اس» اظهارات او را نادرست تعبیر کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا