افغانستان

تام وست: ایالات متحده از سیاست تعامل با طالبان در مورد مسایل مهم حمایت می‌کند

پس از اظهارات پرواکنش رینا امیری،‌ نماینده ویژه امریکا برای زنان افغانستان در مورد تعامل با طالبان، به‌تازه‌گی توماس وست نیز از این رویکرد پشتیبانی ‌کرده است.

نماینده ویژه امریکا روز پنج‌شنبه، ۱۲ اسد، در رشته توییت‌هایی نکات کلیدی از مصاحبه‌اش با بخش پشتوی بی‌بی‌سی را منتشر کرده که در آن حمایت امریکا از سیاست تعامل با گروه طالبان تذکر رفته است.

وست در یک توییتش گفته است: «ایالات متحده از سیاست تعامل با طالبان در مورد مسایل مهم به‌شمول اقتصاد، نگرانی‌های جدی در مورد حقوق بشر، تعهدات امنیتی، تلاش‌ها برای جلوگیری از [کاشت و قاچاق مواد مخدر] و‌ گفت‌وگوی بین‌الافغانی در مورد آینده کشور حمایت می‌کند‌.»

این دیپلمات امریکایی بر آموزش زنان‌ و دختران تاکید کرده و گفته است که اگر تغییری در رویکردها در این زمینه به میان آید، به‌دلیل خواست مردم افغانستان و نه به درخواست «خارجی‌ها» خواهد بود.

نماینده امریکا از کارکرد طالبان در زمینه آنچه وی کاهش حملات تروریستی می‌خواند ستایش‌ کرده است.

در همین حال، وی با بیان این‌که امریکا طی دو سال گذشته نزدیک به دو میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده می‌گوید: «پالیسی‌های طالبان فعالیت‌‌ سازمان‌های کمک‌رسان را خیلی دشوار می‌سازد.»

این اظهارات در حالی مطرح‌ می‌شود که پیش از این گفته‌های رینا امیری‌، نماینده‌ ویژه امریکا برای زنان افغانستان درباره تعامل با طالبان با واکنش‌های زیادی همراه شد.

گفتنی است که در کل گفت‌وگوی نماینده‌گان امریکا با هیأت طالبان در دوحه به‌ موجی از نگرانی‌ها و انتقادات از سیاست‌های واشنگتن در قبال این گروه دامن زده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا