افغانستان

حقانی: قدرت در افغانستان در دست عالمان دین است و منافع کشور را بهتر درک می‌کنند

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان می‌گوید که اکنون قدرت در افغانستان در دست عالمان دین است و آنان منافع کشور را بهتر درک می‌کنند.

 

وزارت داخله روز شنبه، ۱۱ قوس، در صفحه اجتماعی ایکس نوشته که حقانی این اظهارات را در دیدار با «هیاتی از علمان کشورهای اسلامی» در کابل مطرح کرده است.

 

سراج‌الدین حقانی همچنان در این دیدار مدعی شده است: «ثبات اقتصادی و پیشرفت با گذشت هر روز در حال انکشاف است و بازسازی کشور به سرعت تمام ادامه دارد.»

 

بربنیاد خبرنامه، در این دیداری که شماری از عالمان دین فلسطین نیز حضور داشتند، سراج‌الدین حقانی با اشاره به جنگ در غزه گفته است، «کمک به فلسطینیان برای افغان‌ها یک افتخار خواهد بود.»

 

از سوی هم، علی قره‌داغی، رییس این هیات در این دیدار از ادامه کمک‌های قطر به افغانستان اطمینان داده است.

 

با این حال، طالبان در مورد هدف اصلی سفر «هیاتی از علمان کشورهای اسلامی» که به کابل سفر کرده‌اند، جزییات بیشتر ارایه نکرده‌اند.

 

این اظهارات در حالی مطرح می‌‎شود که براساس گزارش نهادهای بین‌المللی و به گفته کارشناسان مسایل افغانستان، در بیش از دو سال پسین وضعیت اسفبار شهروندان کشور بدتر شده، وضعیت اقتصادی وخیم و نرخ سوءتغذیه در حال افزایش است.

 

همین‌طور حقوق زنان هر روز محدودتر می‌شود، ادامه مهاجرت و جابه‌جایی داخلی وجود دارد، و سیستم مراقبت‌های صحی نیز در حال فروپاشی است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا