افغانستان

وزارت داخله طالبان: داعش پدیده ساخته‌شده توسط اشغال‌گران خارجی است

محمدنبی عمری، معین وزارت داخله طالبان ادعا می‌کند که «داعش در افغانستان پدیده ساخته‌شده توسط اشغالگران خارجی است» و بیشتر از آنکه در عمل دیده شود، در رسانه‌ها منعکس می‌شود. پیشتر واشنگتن‌پست به نقل از اسناد فاش‌شده امریکا گفت افغانستان به مرکز تروریسم و هماهنگی داعش بدل شده است.

این مقام طالبان در یک پیام صوتی که وزارت داخله این گروه به مناسبت عید منتشر کرده، تاکید می‌کند که رژیم طالبان «به هدف تقویت امنیت در افغانستان» به میان آمده و با تمام توان در این زمینه کار خواهد کرد.

محمدنبی عمری تصریح کرد که برخی جناح‌ها که «گزارش‌های جعلی و خودساخته در مورد تمرکز گروه مخرب امنیت افغانستان منتشر می‌کنند، در واقع کسانی‌اند که تحمل وضعیت حاکم و امنیت در سراسر کشور را ندارند و آن را خلاف مصالح خود می‌دانند.»

این مقام طالبان در حالی حضور داعش در افغانستان را «تبلیغات رسانه‌‌ای» عنوان می‌کند که در ۲۰ ماه گذشته، داعش مسئولیت حملات خونباری را در کابل و شماری از ولایت‌ها به عهده گرفته است.

از سویی هم کشورهای آسیای مرکزی بارها نگرانی‌های‌شان را از حضور جنگویان داعش در افغانستان تحت کنترول طالبان ابراز کرده‌اند.

روزنامه واشنگتن پست نیز روز شنبه در گزارشی نوشت که ارزیابی سری پنتاگون نشان می‌دهد که گروه داعش قصد دارد با استفاده از خاک افغانستان، حملاتی را در اروپا و آسیا برنامه‌ریزی کند.

این روزنامه افزود که اسناد محرمانه پنتاگون نشان می‌دهد که داعش علاوه بر هدف قرار دادن کلیساها و مراکز تجارتی، پارسال قصد داشت مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر را مورد حمله قرار دهد.

ارزیابی مقامات در پنتاگون حاکی است که داعش در ماه دسامبر سال گذشته ۹ حمله را برنامه‌ریزی می‌کرد. در حالی که تعداد برنامه‌ریزی‌ها برای حملات در ماه فبروری امسال به ۱۵ مورد رسیده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا