افغانستان

وزیر داخله ایران: مهاجران افغانستان چالش امنیتی برای ایران ندارند

news afg

احمد وحیدی، وزیر داخله‌ی ایران گفته است که این کشور میزبان بیش از پنج میلیون مهاجر اهل افغانستان است و این «مهاجران چالش امنیتی برای ایران ندارند».

او در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، درباره‌ی تعداد مهاجران افغانستانی در ایران و چگونگی نظارت و ساماندهی آنان گفته است: «آمار را نمی‌توانیم دقیق بگوییم، ولی برآوردها درباره‌ی تعداد مهاجران افغانستانی در ایران بیش از پنج میلیون نفر است.»

وحیدی گفته است که دستگاه‌های امنیتی ایران بر مهاجران افغانستانی نظارت دارند، اما به‌گفته‌ی او، برای مدیریت این مهاجران نیاز به ساختار قوی‌تر است.

او امیدواری کرده است که ایجاد سازمان ملی مهاجرت که به مجلس ایران پیشنهاد شده، تصویب شود.

وزیر داخله‌ی ایران همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این تعداد مهاجران افغانستانی ممکن است چالش امنیتی برای ایران ایجاد کند، گفته است: «نه، البته در هر جمیعتی ممکن است مشکلات امنیتی وجود داشته باشد، اما به‌طور عمومی دستگاه‌های اطلاعاتی چنین گزارشی به ما نداده‌اند و اگر گزارشی باشد رسیدگی و برخورد خواهد شد.»

ایران از سال‌ها به این‌سو میزبان میلیون‌ها مهاجر و آواره‌ی افغانستانی است.

مهاجرت شهروندان افغانستان به ایران پس از روی‌ کارآمدن طالبان و گسترش بیکاری افزایش یافته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا