جهان

پزشکان بریتانیا: تزریق احتمالی واکسن کرونا از یک ماه دیگر آغاز می‌شود.

طبق گزارش‌ها از ماه دسمبر برای مدیریت اجرای احتمالی برنامه تزریق واکسن کرونا به پزشکان بریتانیا آماده‌باش خواهند داد. 

طبق گزارش مجله پالس برای آغاز تزریق واکسن به خدمه درمانی بریتانیا و همچنین افراد بالای ۸۵ سال از آغاز ماه بعد در صورت لزوم به پزشکان عمومی آماده‌باش می‌دهند. 

به گفته سخنگوی سازمان ملی خدمات صحت بریتانیا، تدوین برنامه‌ای «در دست اجرا» است تا همین که واکسنی آماده شد تزریق آن به صورت ایمن انجام گیرد. 

به گزارش پالس برای اجرای احتمالی برنامه تزریق واکسن در ماه بعد به پزشکان عمومی آماده‌باش می‌دهند و از هفته بعد حکم «خدمات اضافی مستقیم» (دی‌ای‌اس) به آن‌ها می‌دهند که مشخص می‌کند اضافه بر قرارداد عادی‌شان چه کارهایی باید انجام دهند. 

به این مجله پزشکان عمومی گفته‌اند حکم «خدمات اضافی مستقیم» (دی‌ای‌اس) برای اجرای احتمالی برنامه تزریق ویروس کرونا «فوری و احتمالاً هفته بعد» صادر می‌شود. 

در مسابقه تولید واکسن کووید-۱۹ دو واکسن پیشتاز هستند: یکی واکسنی که شرکت زیست‌فناوری بیوونتک آلمان و شرکت داروسازی فایزر ایالات متحده در دست تولید دارند و دیگری واکسنی که دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا در حال تولید آن هستند. 

هر دو این واکسن‌ها هم‌اکنون در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار دارند. 

هر واکسنی که تولید شود بعد از به دست آوردن تاییدیه مراجع قانونی قابل عرضه به بازار است. 

به گفته استاد دانشگاهی که سرپرست برنامه تولید واکسن آکسفورد است، واکسن آن‌ها قبل از پایان سال در اختیار خدمه درمانی و بیماران آسیب‌پذیر قرار خواهد گرفت. 

در اخبار ماه پیش آمده بود که به واحدهای سازمان ملی خدمات بهداشتی در انگلستان گفته‌اند که برای شروع تزریق واکسن کرونا به خدمه درمانی، از اوایل دسامبر آمادگی داشته باشند. 

طبق اعلام کارگروه مشترک تزریق واکسن و ایمن‌سازی، خدمه درمانی و تأمین اجتماعی از نخستین گروه‌هایی هستند که واکسن تأیید شده به آن‌ها تزریق خواهد شد. 

طبق اعلام این کارگروه بعد از کهن‌سالان ساکنین خانه‌های سالمندان و خدمه مراقبت از آن‌ها، اولویت با این افراد و افراد دارای سن بالاتر از ۸۰ است. 

سخنگوی وزارت بهداشت و مددکاری اجتماعی گفت: «در مورد ساخت، تولید و زمان‌بندی تزریق واکسن‌های جدید هیچ قطعیتی وجود ندارد ولی محتمل است که در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ دسترسی به واکسن کووید-۱۹ در بریتانیا میسر شود. 

تزریق واکسن فقط پس از آن انجام می‌گیرد که کارسازی و بی‌خطری آن در آزمایش‌های بالینی ایمن ثابت شده باشد و مرجع تنظیم مقررات دارویی یعنی سازمان تنظیم مقررات فرآورده‌های بهداشتی و دارویی (ام‌اچ‌آ‌رای) آن را تأیید کرده باشد.» 

این سخنگو افزود: «همین که تأییدیه صادر شود، سازمان ملی خدمات بهداشتی آمادگی دارد تا تزریق واکسن به آن‌هایی را که بیش از همه در خطر هستند شروع کند و سپس تزریق گسترده‌تر را انجام دهد.» 

سخنگوی سازمان ملی خدمات بهداشتی گفت: «سازمان ملی خدمات بهداشتی برای تزریق واکسن شامل واکسن سالانه آنفولانزا و واکسن ایمن‌سازی برنامه‌های محکم و استواری دارد و همین که واکسن کرونا آماده شود، خدمه درنهایت ایمنی و براساس این رهیافت‌های آزموده و امتحان پس‌داده کار تزریق را انجام می‌دهند.» 

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا