افغانستان

وزارت صحت: تنها ۵ درصد مبتلایان کرونا به مراقبت در شفاخانه‌ها نیاز داشته‌اند.

وزارت صحت عامه می‌گوید که از مجموع مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان، تنها پنج درصد آنان علایم شدید بروز داده و نیازمند مراقبت در شفاخانه‌ها بوده‌اند.

اکمل سمسور، سخن‌گوی وزارت صحت عامه که امروز (دوشنبه، ۱۶ سرطان) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که متباقی ۹۵ درصد مبتلایان این ویروس دارای علایم خفیف بوده و نیاز به مراقبت در شفاخانه‌ها نداشته‌اند.

آقای سمسور همچنان با اشاره به جنسیت مبتلایان ویروس کرونا در کشور گفت که ۷۲ درصد از مبتلایان مردان و ۲۸ درصد دیگر نیز زنان اند.

او در مورد فیصدی مبتلایان براساس رده‌های سنی نیز افزود که یک فیصد از مبتلایان کم‌تر از از ۲۰ سال، ۳۱ درصد ۲۱ تا ۳۰ سال، ۲۴ درصد ۳۱ الی ۴۰ سال، ۱۷ درصد ۴۱ الی ۵۰ سال، ۱۲ درصد ۵۱ الی ۶۰ سال و ۸٫۶ درصد دیگر هم بالاتر از ۶۱ سال سن دارند.

آقای سمسور دلیل بلندبودن فیصدی مبتلایان در رده‌ی سنی ۲۱ الی ۳۰ سال را متحرک‌بودن افراد این گروه سنی و عدم رعایت دستورالعمل‌های صحی توسط آنان خواند.

همچنان او بااشاره به فیصدی جان‌باختگان مبتلایان ویروس کرونا به تفکیک جنیست نیز گفت که ۷۸ درصد جان‌باختگان را مردان و ۲۲ درصد دیگر متباقی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

سخن‌گوی وزارت صحت عامه علاوه کرد که بیشترین جان‌باختگان، افرادی دارای سنین بالاتر از ۶۱ سال می‌باشد. او فیصدی جان‌باختگان رده‌ی سنی ۴۱ الی ۵۰ سال را نیز ۱۹ درصد عنوان کرد.

از سویی هم، اکمل سمسور گفت که فیصدی جان‌باختگان ویروس کرونا در افغانستان ۲٫۶ درصد می‌باشد.

از سویی هم، او در بخشی از صحبت‌های خود که زنان باردار بیشتر از دیگران در معرض آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا قرار دارد.

با این حال آقای سمسور از شهروندان کشور خواست که به توصیه‌های این وزارت توجه کرده و دستورالعمل‌های صحی را رعایت کنند.

او افزود در صورتی که دستورالعمل‌ها توسط مردم رعایت شود، ممکن تا چند ماه آینده‌ی فیصدی مبتلایان روزانه‌ی این ویروس با پایین از ۳۰ درصد برسد و زندگی دوباره به حالت عادی بر گردد.

گفتنی است که تاکنون ۳۳ هزار و ۱۹۰ مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان تشخیص شده است. از این میان ۸۹۸ نفر جان باخته و ۲۰ هزار و ۱۰۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا