افغانستان

سازمان بین‌المللی مهاجرت: ۷۹ درصد از مردم افغانستان به آب کافی دسترسی ندارند

سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید که ۷۹ درصد از مردم افغانستان به آب کافی برای آشامیدن، پخت‌وپز، حمام‌کردن و شست‌وشو دسترسی ندارند.

این نهاد امروز (چهارشنبه، ۲۵ اسد) در پستی که در پلتفرم ایکس منتشر کرده، نوشته است که عدم دسترسی مردم به آب کافی، نشان‌دهنده‌ی بحران آب و بهداشت در سراسر افغانستان است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت گفته است که در سال ۲۰۲۲ به ۱۶۰ هزار نفر در افغانستان خدماتی در زمینه‌ی دسترسی به آب آشامیدنی و بهداشت ارائه کرده است.

این نهاد گفته است که در سال ۲۰۲۳ برای این‌که بتواند به ۲.۳ میلیون نفر خدماتی در زمینه‌ی دسترسی به آب آشامیدنی و بهداشت ارائه کند، به ۳۳ میلیون دالر بودجه نیاز دارد.

سازمان بین‌المللی مهاجرت با اشاره به بحران آب و بهداشت در افغانستان تأکید کرده است که «زمان در حال از دست‌رفتن است».

شهروندان کشور امسال در ولایت‌های مختلف از خشک‌سالی شدید و عدم دسترسی به آب آشامیدنی شکایت دارند.

در ماه‌های گذشته تصاویری از منطقه‌ی دشت برچی در غرب کابل منتشر شد که نشان می‌داد ده‌ها نفر برای تهیه‌ی آب آشامیدنی از یک چاه، در صف ایستاده‌اند.

دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد (اوچا) پیش از این اعلام کرده بود که افغانستان سه سال متوالی است که خشک‌سالی شدید را تجربه می‌کند.

بر اساس آمار این نهاد، افغانستان در میان ده کشوری که با پی‌آمدهای شدید تغییرات اقلیمی مواجه‌اند، در جایگاه چهارم قرار دارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا