افغانستان

رویترز: روند صدور ویزای اس‌آی‌وی امریکا برای افغان‌ها در معرض نابودی قرار دارد

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که روند صدور ویزای مهاجرتی ویژه امریکا برای افغان‌ها (SIV) در اواخر سال روان میلادی پایان می‌یابد.

این روزنامه به نقل از منابع خود در وزارت خارجه امریکا چهارشنبه‌شب، ۱۶ حوت گزارش داده است که برنامه ویزای خاص مهاجرت امریکا در معرض «نابودی» قرار دارد.

کانگرس امریکا این ویزاها را به ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن از افغان‌هایی‌که با امریکایی‌ها در افغانستان کار می‌کردند، اختصاص داده بود.

با این حال، تنها صدور حدود هشت هزار ویزه «اس‌آی‌وی» باقی مانده است که تا پایان ماه آگست سال روان، توزیع خواهند شد.

اداره جو بایدن صدور ۲۰ هزار ویزای مهاجرتی ویژه دیگر را برای افغان‌ها درخواست کرده است، اما بعید به نظر می‌رسد که کانگرس امریکا این درخواست را بپذیرد.

بربنیاد این گزارش، اگر امریکا صدور ویزاهای مهاجرتی ویژه به افغان‌ها را متوقف کند، ده‌ها هزار افغان در معرض خطر انتقام‌جویی طالبان در افغانستان قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه امریکا چند روز پیش از کانگرس خواست که طرح اقامت افغان‌های همکار ایالات متحده در این کشور را تصویب کند.

ویزه خاص مهاجرت (SIV) امریکا به افغان‌هایی‌که در بیست سال گذشته به‌گونه مستقیم با امریکا و دیگر اداره‌های آن کشور کار کرده‌اند، صادر می‌شود.

این برنامه از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و تا کنون هزاران افغان از طریق آن به امریکا منتقل شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا