افغانستان

مردم امریکا ۲۶۶ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ی امریکا گفته است که کشورش حدود ۲۶۶ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند.

آقای بلینکن روز گذشته «جمعه، ۱۴ جوزا» گفته است که این کمک مردم امریکا، شرکای بشردوستانه‌ی بین‌المللی افغانستان را کمک می‌کند تا از حدود ۱۸ میلیون شهروند نیازمند افغانستان و به‌ویژه بی‌جاشدگان حمایت کنند.

او در تویتی کمک ۲۶۶ میلیون دالری امریکا به افغانستان را نمونه‌ی بارز تعهد عمیق این کشور به آینده‌ی صلح‌آمیز و پایدار افغانستان خوانده و افزوده است که بازگشت‌کنندگان، پناهندگان و بی‌جاشدگان افغان برای سالیان متمادی در اولویت دولت امریکا قرار داشته‌اند.

وزیر خارجه‌ی این کشور همچنین در یک بیانیه توضیح داده است که بسته‌ی جدید ۲۶۶ میلیون دالری از کمک‌های بشردوستانه‌ی امریکا به افغانستان شرکای بین‌المللی افغانستان را در فراهم‌کردن سرپناه، فرصت‌های معیشتی، کمک‌های اضطراری غذایی، آب و مراقبت‌های بهداشتی کمک می‌کند.

در همین حال، او از دولت افغانستان و گروه طالبان خواسته که برای دست‌یابی به یک توافق سیاسی و آتش‌بس تلاش‌های‌شان را تشدید کنند تا بی‌جاشدگان و پناهندگان بتوانند به خانه‌های‌شان برگردند. با اعلام بسته‌ی جدید ۲۶۶ میلیون دالری، مجموع کمک‌های بشردوستانه‌ی امریکا به افغانستان از سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون به ۳.۹ میلیارد دالر می‌رسد

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا