افغانستان

کابلوف: طالبان دشمن روسیه نیستند

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه برای افغانستان می‌گوید که طالبان دیگر دشمن مسکو نیستند و روابط کشورش با این گروه در حال گسترش است.

کابلوف این اظهارات را چهارشنبه‌شب، ۲۴ ثور، در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس بیان کرده است.

وی همچنان گفته است که محدودیت‌های سیاسی خاصی در روابط روسیه با طالبان وجود دارد.

کابلوف افزوده است: «روسیه هنوز به‌طور رسمی رژیم طالبان را به رسمیت نشناخته است. ما روابط خود را از طریق سفارت مسکو در کابل حفظ می‌کنیم. ما به یک هیأت طالبان در روسیه در سطح کاردار و دارای وابسته نظامی و تجاری اجازه داده‌ایم.»

این دیپلمات روسی خاطرنشان کرده است: «من نمی‌خواهم بگویم که طالبان دوستان شماره یک ما هستند، اما بدیهی است که آن‌ها دشمن نیستند.»

نماینده ویژه روسیه برای افغانستان به نقل از طالبان افزوده است که این گروه به روسیه به‌عنوان جانشین جماهیر شوروی سابق اعتماد دارد.

کابلوف تصریح کرده است: «زمانی که طالبان با امریکایی‌ها می‌جنگیدند، می‌گفتند که امریکایی‌ها ساعت دارند، اما ما زمان داریم. اکنون ما هم زمان داریم و هم ساعت.»

گفتنی است که روسیه پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، با این گروه روابط سیاسی در سطح کنسول‌گری و اقتصادی برقرار کرده است.

این در حالی است که نماینده‌گان روسیه همواره در نشست‌های بین‌المللی به این گروه لابی‌گری کرده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا