افغانستانخبر برتر

نشست قندهار، استعفای نخست‌وزیر طالبان پذیرفته نشد.

منابع معتبر می‌گویند ملا حسن آخوند، نخست‌وزیر طالبان در نشست سه روزه این گروه در قندهار، استعفای خودرا پیش‌کش کرده، اما از سوی رهبری طالبان پذیرفته نشده است.

ملاحسن آخوند به‌خاطر «مشکلات صحی» خواستار استعفا شده است.

گزارش شده بود که ملا عبدالغنی، معاون نخست‌وزیر حکومت سرپرست طالبان جایگزین ملا محمدحسن آخوند شده بود.

منابع می‌گویند در حال حاضر ملا برادر به کابل آمده است و ملا حسن در قندهار است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست طالبان تعیین ملا عبدالغنی برادر به‌عنوان نخست‌وزیر این گروه به‌جای ملا محمدحسن آخوند را تکذیب کرده است.

او در تویتی نوشته است که «شایعات بعضی رسانه‌ها در مورد تغییر و تبدیل در مقام ریاست‌الوزرا حقیقت ندارد».

مجاهد گفته است که در کابینه و بخش‌های دیگر حکومت طالبان تغییر نیامده است.

مقام‌های طالبان اخیرا با حضور ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه نشست سه روزه را در قندهار برگزار کرده‌اند.

طالبان این نشست را جلسه‌ی هفته‌وار کابینه خوانده‌‌اند که در آن درباره‌ی قوانین و اجراآت ادارات، تعامل با مردم، یافتن راه‌حل برای مشکلات اقتصادی، جمع‌آوری نیروهای طالبان و استخدام و تنظیم آن‌ها در ادارات امنیتی تصمیم‌هایی گرفته شده است.

گفته شده بود که این نشست به هدف حل یا کاهش اختلافات میان ملا عبدالغنی برادر معاون نخست‌وزیر طالبان، سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله‌ی این گروه و مسئول شبکه حقانی و مولوی محمدیعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع و فرزند ملا محمد عمر – بنیان‌گذار طالبان- برگزار شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا