افغانستان

۷ تن در سه رویداد جداگانه در یک شبانه روز در کابل جان باختند.

در یک‌شبانه روز گذشته در کابل، ۷ تن در سه رویداد جداگانه جان‌های شان را از دست داده‌اند.

از این میان، سه پولیس  و یک غیرنظامی در انفجار ماینی در حوزۀ یازدهم امنیتی شهر کابل حوالی ساعت  حوالی ساعت ۶:۳۰ بامداد امروز صبح امروز جان باختند.

این انفجار که برخاسته از ماین مقناطیسی بود، موتر حامل عبدالنصیر دانش، فرمانده بلوک حوزه یازدهم را آماج قرار داد.

ازسویی دیگر، پولیس می‌گوید که یک مرد تفنگ‌دار در منطقۀ قلعۀ وزیر در مرز میان بگرامی و حوزۀ هشتم کابل، یک فرماندۀ قول اردوی ۲۰۳تندر و یک سرباز اردوی ملی را با شلیک گلوله کشت.

به گفتۀ پولیس مرد تفنگ‌‎دار که یک کراچی کوچک میوه را در کنار جاده گذاشته بود به موتر نیروهای ارتش گلوله باری کرد.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله می‌گوید که پس از قتل این دو سرباز، فرماندهی پولیس کابل، فرماندۀ پولیس ولسوالی بگرامی را برکنار کرد و چند مسؤول دیگر این حوزه را زیربازجویی قرارداده‌است.

در رویداد دیگر، یک دختر خردسال پس از آن جان باخت که گروهی از مردان مسلح در منطقۀ خیرخانه پس از یک تنش لفظی به گلوله باری پرداختند.

در همین حال، معاون نخست رییس‌جمهور می‌گوید که پولیس در حوزۀ دوازدهم کابل پس از بازرسی یک خانه مهمات و سلاح‌های غیرقانونی را بدست آورد و دو تن را گرفتار کرد اما الله گل مجاهد، عضو مجلس نماینده‌گان، آمر این حوزه را به زندانی ساختن و حتا مرگ تهدید کرد.

این عضو مجلس نماینده‌گان در واکنش به گفته‌های آقای صالح، در نشست امروز مجلس نماینده‌گان گفت: «معاون اول [رییس‌جمهور] چقدر قوی است؟ من نمایندۀ مردم کابل استم. این‌طور نیست که من پروای کسی را داشته باشم. یک صدهزار نفر زیر فرمان من است.»

در حالی که کابل گواه‌ انفجارها و قتل‌های هدفمندانه است، امرالله صالح می‌گوید که ریاست امنیت ملی دریافته است که اعضای نهادهای جامعه مدنی در شهرهای بزرگ از هدف‌های نرم طالبان استند اما طالبان در این باره تاکنون چیزی نگفته‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا