افغانستانخبر برتر

نور به حکومت؛ اگر توانایی تامین امنیت را ندارید، اجازه دهید جهادی‌ها تامین کنند.

عطامحمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی، از ادامه خشونت‌ها در کشور انتقاد می‌کند و به حکومت می‌گوید که اگر توان تامین امنیت را ندارد، به جهادی‌ها اجازه دهد تا با استفاده از نفوذ مردمی‌شان امنیت کشور را تامین کنند.

آقای نور روز «پنج‌شنبه، ۴ جدی» که در مراسم گرامی‌داشت از رهنورد زریاب صحبت می‌کرد، اوضاع امنیتی در کشور را بسیار «ملتهب» و «پیچیده» خواند و گفت که مردم در هیچ عرصه‌ای خوش و راحت نیستند.

او گفت: «حکومت‌داری خوب و عرضه خدمات از افغانستان رخت بسته است. ناامنی بیداد می‌کند. ترور، انفجار، جنگ و خشونت‌ها افزایش یافته است. فقر بیداد می‌کند. اشتغال‌زایی وجود ندارد.»

وی با بیان این‌که اوضاع امنیتی کشور در حال بدتر شدن است، گفت: «جنگ‌جویان خارجی در سراسر ولایت‌های شمال کشور جا گرفته‌اند.»

آقای نور تصریح کرد که پیش از این به رهبران حکومت وحدت ملی هشدار داده بود که جنگ‌جویان خارجی در ولایت‌های مرکزی و شمالی جای ‌گرفته‌اند، اما رهبران حکومت به این هشدار وقعی نگذاشتند و این سبب شد که برخی از مناطق مرکزی و ولایت‌های شمال ناامن شوند.

او از حکومت خواست که امنیت کشور را تامین کند. او گفت، در صورتی که حکومت توانایی تامین امنیت را ندارد، به جهادی‌ها اجازه دهد تا آن‌ها با استفاده از نفوذ مردمی‌شان، امنیت کشور را تامین کنند.

هم‌چنان رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی، آوردن صلح در کشور را مهم خواند و گفت: «باورمند به صلح نیستیم، اما باید از پروسه صلح حمایت کنیم، اجماع ملی داشته باشیم، به جنگ نقطه پایان بگذاریم. کسانی که پروسه را تخریب می‌کنند، به گزینه مقاومت می‌رویم.»

از سوی دیگر او از عمل‌کرد حکومت انتقاد کرد و گفت که حکومت و مسوولان حکومتی به‌ جای برگزاری جلسات «نمایشی» به فکر تامین امنیت باشند.

او افزود که برخی حلقات در حکومت در تلاش‌اند تا به بهانه‌ میثاق امنیتی، شماری از چهره‌های بانفوذ را ترور سیاسی کنند. آقای نور تصریح کرد که از افشای لیست فاسدان، مجرمان و غاصبان زمین حمایت می‌کند، اما از حکومت می‌خواهد که چهره‌های بانفوذ و شخصیت‌های ناب را بدنام و دوسیه‌سازی نکند.

او گفت: «یادداشت‌هایی از بغلان، تخار و سایر ولایت‌ها داریم که ناب‌ترین شخصیت‌ها در رده چپاول‌گران آمده است.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا